Tuesday, 1 November 2011

Kita ada di dunia bukan untuk mencari seseorang yang sempurna untuk dicintai TETAPI untuk belajar mencintai orang yang tidak sempurna dengan cara yang sempurna...

:: JODOH ♥♥ USAH MENCARI YANG "TERLALU SEMPURNA" :: 

Jika kamu memancing ikan... Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu... Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja.. Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu & mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup. 

Begitulah juga...setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang... Setelah ia mulai MENYAYANGIMU, hendaklah kamu MENJAGA hatinya... Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja... Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu, & mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu... 

Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya & janganlah menganggap ia begitu teguh...cukuplah sekadar keperluanmu... Apabila sekali ia retak...tentu sukar untuk kamu menambalnya semula... Akhirnya ia dibuang... Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya, mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi...

Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya... Janganlah kamu terlalu mengaguminya & janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa... Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN, bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya... Akhirnya kamu KECEWA & meninggalkannya. Sedangkan, jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi, yang kamu pasti baik untuk dirimu... Mengenyangkan - Berkhasiat. Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..?? Terlalu ingin mengejar kelazatan... KELAK.. Nasi itu akan basi & kamu tidak boleh memakannya... Lalu kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan, yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU.. MENGASIHIMU... Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain..?? Terlalu mengejar kesempurnaan... KELAK.. Kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain... Lalu kamu juga yang akan MENYESAL...!! 





Jangan Mencintai Seseorang Setinggi LANGIT Kerana Langit Boleh Runtuh..
Jangan Mencintai Seseorang Sedalam LAUTAN Kerana Lautan Boleh Surut.. Jangan Mencintai Seseorang Sebesar DUNIA Kerana Dunia Boleh Hancur…
Cukuplah Mencintai Seseorang Sehujung KUKU, Walau Kecil, Walau Selalu Dipotong, Ia Akan Selalu Tumbuh… ^_^ —

nk sgt aq promote ko kn...



ha...ni la mber aq yg smemangnya gile2...nk sgt aq promote ko kt dlm blog aq kn....ni aq promotekn khas utk ko, kpd sesape yg brkenan la..nme mamat ni:::Amirul Ashraf....msih single but not available la, ni no fone dye 012-3456789, mamat ni dri Bukit Merah, untung sesapa dpt mamat ni, kawen2 nti da sah2 dpt honeymon free kt Bukit Merah free plak 2...haahha, kpd tn punya pic, jgn marah ea,,,ko yg soh aq promote ko kn...hahahha

Monday, 31 October 2011

perbezaan antra calon2 utk dijadikn awek dan calon2 utk djdikan isteri...

LELAKI NAK CARI AWEK

ø Tak kisah laa dia freehair atau bertudung
ø Pakai seksi dan ketat satu kelebihan
ø Nak yang kulit putih jer , muka cantik tu paling dia nak
ø Tak kisah dia perangai macamana pon. Notty lagi dia suka
ø Boleh keluar rumah anytime , anywhere.
ø Nak yang gedik sana , gedik sini. Boleh pegang-pegang ~
ø Ada DARA ke takde ke tu belakang cerita. Kalau takde DARA , tu satu peluang baik

LELAKI NAK CARI ISTERI

ø Nak yang ALIM dan menutup aurat tu WAJIB !
ø Reti hormat orang tua
ø Nak yang pandai dekat dapur. Reti masak-masak
ø Tak kisah cantik ke tak janji sejuk je mata memandang
ø Nak cari yang pandai jaga maruah ! Tak boleh ada lelaki lain sentuh
ø Cari yang pandai jaga diri. Tak curang bila dia kerja
ø Nak yang SUCI jer ! Ada DARA tu WAJIB !

semuanya bermula pada hati yg kecil ini...

HATI..♥
Kecil tapi penuh makna.
Bila hati terluka itulah tempat pertama merasa kepedihan.
Bila hati gembira itulah jua tempat pertama merasa bahagia.
Bila hati menyesal rasa diri tidak berguna.
Bila hati tersenyum rasa dunia ini kita yang punya.
Jagalah hati sebaik mungkin kerna hati cukup peka dengan perubahan....
semuanya bermula pda hati!!!